کدال اخبار و اطلاعیه‌های بورس ایران

آگهی ثبت افزایش سرمایه بورسثبت افزایش سرمایه شرکت بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۰۱/۰۶/۱۶

بورس
بورس اوراق بهادار تهران

سهامداران گرامی، شرکت بورس اوراق بهادار تهران در راستای تعهد به شفافیت و اطلاع‌رسانی به جامعه سهامداران و فعالان بازار سرمایه و در ادامه فرایند افزایش سرمایه خود، به اطلاع می‌رساند که افزایش سرمایه این شرکت در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

ثبت افزایش سرمایه بورس در ثبت شرکت‌ها

به اطلاع می‌رساند بورس اوراق بهادار تهران با نماد بورس و با توجه به مجوز اخذ شده در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ و براساس تصمیمات اتخاذ شده در مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰، نسبت به افزایش سرمایه اقدام نموده است. سرمایه شرکت از مبلغ ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۸,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

تاریخ ثبت افزایش سرمایه بورس اوراق بهادار تهران

افزایش سرمایه بورس در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ در اداره ثبت شرکت‌ها به طور رسمی به ثبت رسیده و بطور رسمی این آگهی در سایت کدال منتشر شد. این فرآیند برای اطمینان از این که تمامی سهامداران و طرف‌های ذینفع از تغییرات مهم مالی شرکت مطلع شوند، الزامی است و به حفظ شفافیت و اعتماد در بازار سرمایه کمک می‌کند.

آگهی ثبت افزایش سرمایه در بورس چیست؟

آخرین و شاید یکی از حیاتی‌ترین مراحل در فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها، ثبت این تغییرات در اداره ثبت شرکت‌ها است. این مرحله مهر تأییدی ست بر کلیه فعالیت‌های پیشین شرکت در راستای افزایش سرمایه، این مرحله نقش کلیدی در تعیین وضعیت مالی جدید شرکت داشته و به عنوان مبنایی برای تصمیم‌گیری‌ها و ارزیابی‌های آتی سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود.
در این مرحله، اسناد و مدارک مربوط به افزایش سرمایه بررسی و در دفاتر ثبتی ثبت می‌شوند که این امر به تثبیت موقعیت جدید شرکت در بازار و صنایع مرتبط می‌انجامد. به این ترتیب، ثبت قانونی افزایش سرمایه نه تنها برای خود شرکت بلکه برای کل زنجیره‌ی سهام‌داری، شرکا و ذی‌نفعان آن از اهمیت برخوردار است